Slotconcert Zomerkoor olv Jan Brens

in de Stadslaankerk op 14 september 2010 om 16:00 uur

Zomerkoor
Na zeer succesvolle optredens in de Broerekerk te Bolsward en de St. Martinuskerk te Sneek sluit het Zomerkoor te Sneek haar concertreeks af op zondag 14 september af in de Stadslaankerk te IJlst. Het Zomerkoor bestaat uit ruim 40 leden, afkomstig van een tiental koren uit Sneek en wijde omgeving. Onder bevlogen begeleiding van dirigent/saxofonist Jan Brens hebben zij een aantal bekende en onbekende liederen ingestudeerd, waaronder Let it be van The Beatles, Teo Toriatte van Queen, maar ook Canon van Johann Pachelbel en Irish Stew, in een arrangement van John Bouwmans en Jan Brens.

Solisten
Bijzondere medewerking wordt verleend door de sopraan Monique Topeeters. Zij is geboren en getogen in Limburg, maar woont nu in Workum. Tijdens diverse concerten hebben velen al genoten van haar prachtige stem. Tevens verleent de bariton Theo van de Logt zijn medewerking aan het concert. Hij is lid van het bekende mannenkoor ‘Fries Mannen Ensemble’ en heeft al diverse solo-optredens verzorgd. Solisten en koor worden muzikaal begeleid door Jan Moens en Oeds Wijnsma. Daarbij wordt ook het monumentale Van Gruisenorgel bespeeld.

Zomerkoor in Martinuskerk

Entree
De toegang is gratis, maar na afloop is er een collecte.
Het concert begint om 4 uur ’s middags, de kerk is open vanaf half 4.

Parkeren
Aan de Stadslaan is slechts beperkte parkeergelegenheid, maar op een enkele minuten loopafstand is voldoende parkeergelegenheid te vinden. Parkeren is mogelijk bij het Gemeentehuis, Wilhelminastraat en aan de Dassenboarch.