Geweest 2014

Activiteiten die de afgelopen tijd in de Stadslaankerk zijn gehouden.
Periode Activiteit
Ma 22/12 om 19:00h Maaike's Taart workshop; Kersttaart
Taart Meer informatie op facebook en opgave bij Maaike of klik op de afbeelding.
Ma 15/12 om 17:00h Kerstmaaltijd van "Samen eten"
Locatie: in de Stadsherberg, Het wapen van IJlst.
Wo 26/11 om 19:30h Maaike's Taart workshop; Sinterklaastaart
Taart Meer informatie op facebook en opgave bij Maaike.
Za 08/11 om 17:00h Maaltijd van "Samen eten"

Vr 7/11 om 20:00h

Georgisch ensemble Khareba & Gogia
Khareba Bijzonder concert met betoverende klanken uit de Kaukasus. Khareba & Gogia komen in najaar 2014 weer in Nederland voor een concerttournee en het is gelukt ze ook in IJlst te laten optreden. Kijk hier voor meer informatie.

Toegang € 10,- incl. koffie of thee in de pauze. Nadere informatie en reserveringsmogelijkheden worden te zijner tijd op deze site bekend gemaakt.
Kijk voor aanvullende info op de websites van Khareba of de Stichting Zlatoust.

Za 11/10 om 17:00h Maaltijd van "Samen eten"

Zo 14/09 16:00h - 17:00h

Zomerkoor concert olv Jan Brens
De open monumentendagen worden, ondertussen traditiegetrouw, afgesloten met het laatste concert van het 2014 Zomerkoor. Dit is al 3 jaar een groot succes; komt allen!Kijk hier voor meer informatie.
Toegang vrij, vrijwillige bijdrage voor de onkosten bij de uitgang. Koffie en thee verkrijgbaar.

Za 13/09 10:00h - 17:00h

Open monumentendag 2014 - Stadslaankerk / Gereformeerde kerk;
Deze dag is het ook nationale orgeldag; het van Gruisen orgel is beschikbaar voor organisten.

Vr 27/06 om 13:30h Rouwdienst

Wo 23/04 19:15h - 22:30h

Religieus Erfgoed Informatiebijeenkomst Gemeente Súdwest-Fryslân;
Door de ontkerkelijking zijn de kosten van beheer, onderhoud en restauratie van diverse monumentale kerkgebouwen steeds moeilijker te dragen voor de eigenaar. Landelijk, provinciaal en lokaal is er aandacht voor dit probleem, zeker nu de dreiging van leegstand steeds groter wordt. Tijdens een bijeenkomst voor erfgoedorganisaties heeft men opgeroepen om dit onderwerp bespreekbaar te maken en in overleg te gaan met elkaar.
Op woensdagavond 23 april zullen diverse sprekers u informeren over onder andere de landelijke, provinciale en gemeentelijke ontwikkelingen betreffende dit onderwerp. Onder begeleiding van een dagvoorzitter willen wij vervolgens in gesprek gaan met elkaar. Samen hopen wij tot mogelijke oplossingen te komen voor dit probleem.
Meer informatie op de website van de Gemeente Súdwest-Fryslân.

Za 12/04 om 17:00h Maaltijd van "Samen eten"
Vr 28/03 om 20:00h
Za 29/03 om 20:00h
Zo 30/03 om 15:30h
Zo 30/03 om 20:00h
Musical "Mozes" opgevoerd door de PKN IJlst.
Mozes Kaarten zijn te bestellen per mail bij: Joanca Gort of te koop bij Boutique Jenny. De kosten zijn 8 euro voor volwassenen en 4 euro voor jeugd tot 12 jaar.
Sinds september vorig jaar is een groep enthousiastelingen, lid of sympathisant van de Protestantse Gemeente IJlst, bezig met het instuderen van de musical Mozes, een eeuwenoud verhaal, dat nog steeds tot de verbeelding spreekt.
Mozes, de bemiddelaar tussen God en mensen, de profeet, de visionair, de wetgever, de opvoeder, de bevrijder, de leider. De man die geboren werd als een ter dood veroordeelde, drijvend in een mandje, maar die zijn generatie overleefde. Die opgroeide aan het hof van de farao als ‘zoon van’, maar die vooral inhoud geeft aan de Hebreeuwse betekenis van zijn naam: ‘eruit getrokken’. De geredde die moest redden. Die de woestijn in vluchtte omdat hij een Egyptenaar had gedood. Maar die na veertig jaar, een mensenleven in die tijd, terugkomt om, bijgestaan door zijn broer Aäron, het volk uit het land van de dood te leiden. Een man die van een ongeregeld zootje een hecht volk maakt. Tien Woorden als een blauwdruk van de wereld zoals die zou moeten zijn. De wet die nog steeds de basis is van onze (democratische) waarden.
Za 15/03 om 17:00h Maaltijd van "Samen eten"
Za 15/02 om 17:00h Maaltijd van "Samen eten"
Za 8/02 om 13:00h - 19:00h 45e Solistenconcours; georganiseerd door Femuza; Federatie voor Muziek en Zang
Kijk op de website voor programma en meer ... of op de site van Sjoerd de Vries